Mikor érdemes egyedi fejlesztésű CRM-et használni?

A CRM rendszerek kincset érnek, ha hatékony ügyfélkapcsolat-kezelésről van szó.. Rengeteg dobozos CRM közül válogathatsz megannyi funkcióval. Vajon mikor érdemesebb mégis az egyedi fejlesztésű mellett döntened?

Vállakozásod igényeire szabva

Ha a céged speciális üzleti folyamattal rendelkezik, vagy olyan funkciókra és integrációkra van szükséged, amiket a dobozos CRM-ek nem tudnak biztosítani, akkor az egyedi fejlesztés lehet a befutó. Ez esetben a CRM tökéletesen passzol a céged egyedi igényeihez, mint egy méretre szabott öltöny.

Néhány példa egyedi igényekre:

  • Különleges értékesítési folyamat: Ha a céged egyedi értékesítési stratégiát alkalmaz, amihez nem illeszkednek a dobozos CRM-ek beépített funkciói, az egyedi fejlesztésű CRM-ben leképezhető a teljes folyamat, a leadgenerálástól az üzletkötésig.
  • Szakágazati specifikációk: Bizonyos iparágaknak (pl. ingatlan, pénzügy, egészségügy) speciális igényeik vannak, amelyeket a dobozos CRM-ek nem feltétlenül tudnak kiszolgálni. Egyedi fejlesztésű CRM-mel az iparág specifikus funkciókat is be lehet építeni a rendszerbe.
  • Integráció más rendszerekkel: Ha a céged már használ más szoftvereket (pl. ERP, webáruház, marketing platform), az egyedi fejlesztésű CRM integrálható ezekkel a rendszerekkel, így az adatok egy helyen lesznek elérhetőek, és nem kell manuálisan szinkronizálni őket.

Versenyelőny és rugalmasság

Egyedi CRM-rendszerrel olyan speciális funkciókat és modulokat építhetsz be, amiket a versenytársaid nem tudnak felmutatni. Ez komoly előnyt jelenthet a piacodon, hiszen amíg a versenytársaidnak folyamatosan akalmazkodnia kell majd a dobozos CRM-ek olykor rugalmatlan keretrendszeréhez. A dobozos CRM-ek rugalmassága ugyanis korlátozott, nem igazodnak mindig a változó igényeidhez. Az egyedi fejlesztésű CRM viszont bármikor bővíthető és alakítható, hogy mindig legyen a toppon a céged.

Néhány példa a versenyelőnyt adó funkciókra:

  • Ügyfélszegmentálás és -profilozás: Az egyedi CRM-ben kifinomultabb ügyfélszegmentálási és -profilozási funkciókat építhetsz be, így jobban megismerheted a célközönségedet, és személyre szabottabb ajánlatokat tehetsz nekik.
  • Automatizált marketingkampányok: Az egyedi CRM-et összekapcsolhatod a marketing platformoddal, és automatizált e-mail kampányokat, üzeneteket küldhetsz a célközönségednek a vásárlási viselkedésük alapján.
  • Egyedi riporting és elemzés: Az egyedi CRM-ben olyan riportokat és elemzéseket készíthetsz, amelyek a céged specifikus igényeire összpontosítanak, így jobban megértheted az üzleti folyamataidat és azonosíthatod a fejlesztési lehetőségeket.

Biztonság és adatvédelem kéz a kézben

Az egyedi CRM-nél te tartod kézben az adatokat és a biztonságot. Ez kiemelten fontos lehet olyan cégeknek, akik bizalmas információkkal dolgoznak. Nem kell aggódnod, hogy illetéktelen hozzáférhetnek az adatokhoz.

Főbb előnyök: 

  • Az egyedi fejlesztésű CRM-nél te határozod meg a biztonsági szinteket, és olyan jogosultsági szinteket állíthatsz be, amelyek megfelelnek a céged belső szabályozásának.
  • Készíthetsz adatmentési és -visszaállítási terveket is, hogy az adatok biztonságban legyenek bármilyen hardveres vagy szoftveres hiba esetén.

Költséghatékonyság

Az egyedi CRM fejlesztése drágább, mint egy dobozos CRM beüzemelése. A fejlesztés költsége függ a kívánt funkciók komplexitásától, a fejlesztőcsapat óradíjától és a projekt időtartamától. Viszont hosszú távon megtérülhet a befektetésed, hiszen nem kell kompromisszumokat kötnöd az igényeid terén, és a rendszer tökéletesen kiszolgálja a céged működését.

Legfőbb előnyök:

  • Az egyedi fejlesztésű CRM-nél te határozod meg a biztonsági szinteket, és olyan jogosultsági szinteket állíthatsz be, amelyek megfelelnek a céged belső szabályozásának.
  • Készíthetsz adatmentési és -visszaállítási terveket is, hogy az adatok biztonságban legyenek bármilyen hardveres vagy szoftveres hiba esetén.
  • Nem feltétlenül kell havidjat fizetned, ezáltal hosszútávon több pénzt lehet megspórolni egy saját CRM rendszerrel.

Legutóbbi cikkek

smile, work, business-5047506.jpg

Csatlakozz hozzánk hideghívóként

A CRM rendszerek legújabb trendjei 2024-ben